Stelling - Hoe vinden jullie het dat de Indo nu tot allochtone groep wordt gerekend, dit volgens de wet.

De wet meldt dat Indische mensen - Indo's - die niet op Nederlands grondgebied zijn geboren onder de groep allochtonen valt.

Hiermee ontkent de Nederlandse regeringen op een rij dat het Voormalige Indie niet van Nederland is geweest, en wijs alle voortvloeiende claims af.

Dus voor velen jongeren zijn de ouders allochtonen, en zij niet!

Op ICM Hyves zijn vele verontwaardige reacties geweest;
Abonnees van ICM hebben gratis toegang tot http://icmonline.hyves.nl/

Weergaven: 977

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Het wordt tijd dat de Indische Gemeenschap verenigen en een politieke partij oprichten.
of
Massaal elke maand demonstreren met spandoeken:
"Indisch-Nederlanders zijn geen Allochtonen"
"Indisch-Nederlanders zijn in Nederlands-Indië geboren"
"Is Maxima ook een allochtoon.?"

Als er niets tegenaan gedaan wordt,
moeten de Indisch-Nederlanders vroeg of laat zoals vroeger met de Joden in de tweede wereld oorlog moesten een STER dragen.
De Indisch-Nederlanders moeten later misschien het volgende dragen:
een Klapperboom badge of Waringinboom badge of Kembang Sepatu(hibiskus) badge of badge met INDO opschrift.
In Indonesia zijn de Indisch-Nederlanders de Belanda's(Hollanders)
In Nederland zijn de Indisch-Nederlanders geen Belanda's maar allochtonen.
Hoe zit het met Maxima,...is zij buiten de wet geplaatst en dus geen allochtone...???
Gelijke rechten, geen discriminatie zegt men in Nederland.

Krijgen de Indisch-Nederlanders binnenkort
ook een gratis Inburgering Dag School met gado-gado bij de lunch....????

Kunnen wij als Indisch-Nederlanders nog trots zijn op het Koninkrijk der Nederlander waarvoor veel Indisch-Nederlanders gesneuveld zijn in de tweede wereld oorlog in Azië....????

Nu begin ik te begrijpen waarom veel Indisch-Nederlanders die buiten Nederland wonen,
zoals:
Australië, België, Canada, Duitsland, Frankrijk, Indonesië, Italië, New Zealand, Portugal, Spanje, USA, etcetera, etcetera
.

Indisch-Nederlanders zijn allochtonen
hebben dus recht op een Inburgering Dagschool met gratis gado-gado of nasi goreng bij de lunch-pauze.

Wie weet als de PVV aan de regering zit,
dat eraan gewerkt wordt dat de Indisch-Nederlanders geen allochtonen zijn
maar gewoon net als de Hollanders autochtonen zijn.

Wij kunnen onze namen ook beter gaan veranderen,
bijvoorbeeld:
Ferry Schaloom.
Albert Percaya.
Ben Burung.

Salam,
Ben.
Hallo Ferry.

Indisch-Nederlanders zijn allochtonen...????

Een troost......er is een allochtoon burgemeester in Rotterdam.

Misschien zullen de andere grote steden het Rotterdams-voorbeeld opvolgen,
daarna de kleine steden en de dorpen zullen ook volgen denk ik.

Over een niet lange tijd krijgen wij misschien een allochtoon minister-president, Allochtoon prinses hebben wij al.
Sorry, deze stelling is NIET juist !

Mensen die in Nederlands Indië geboren zijn vóór 27 december 1949 zijn wel degelijk Autochtoon en geen Allochtoon! Ook je ouders, of ze in Holland of Nederland Indië geboren zijn, het maakt niets uit, zij en jij bent geen allochtoon.
Let op: als je op officiële documenten invult: Indonesië/Indonesia als geboorteland, dan word je WEL benoemd tot allochtoon.
Dus altijd: Ned. Indië invullen! (als je aan bovenstaande eis voldoet).
Deze fout maakte ik vroeger ook (geboren in 1944, Batavia, dus geen Jakarta!), mijn baas blij, want er was een korte periode dat als een bedrijf een allochtoon in dienst nam extra geld (looncompensatie) kreeg. Die wet is overigens snel weer afgeschaft.
Dus ben je in 1950 of later geboren bent in Indonesië, dan pas ben je allochtoon en je kinderen ook. Je kleinkinderen weer niet.
Dus ben je of zijn je ouders in Nederlands Indië geboren (dus vóór de soevereiniteitsoverdracht) EN je bent in Nederland geboren (toen je ouders het land waren uitgeschopt of gevlucht) dan ben je gewoon een autochtone Nederlander.
Volgende keer de wet goed op nalezen a.u.b. !
Zit best een beetje raar in elkaar .

Groetjes,
Hans
Hallo Christina,

De begrippen autochtoon en allochtoon zijn al eeuwen oud en komt uit het oud-Grieks (ἀλλος en χθων). Allochtoon betekent "komt van elders".
Tot in de jaren 70 was je zodra je buiten je geboortedorp, of stad ging wonen al een allochtoon. Al was het maar een paar kilometers verder. Een heel groot deel van de Nederlanders was dus Allochtoon.
In 1971 wilde men een ander (vriendelijker) woord voor "immigrant" dat werd dus "Allochtoon".
Met de definitie die ik al aangaf. Overigens is het vreemd dat de inwoners van Suriname en de Antillen en de mensen die daar geboren zijn, toch onder het begrip allochtoon vallen. Echt vreemd want men spreekt daar nu nog steeds Nederlands! Er is alleen een uitzondering gemaakt voor Nederlands Indië tot en met december 1949.
Als jezelf of één van je ouders niet in Nederland of Ned. Indië (vóór 1950) geboren is, dan ben je allochtoon.
Tegenwoordig wordt er onderscheid gemaakt tussen Westerse en niet Westerse allochtonen.

Maar dit heeft niets te maken met de nationaliteit of (bloed)afkomst (etniciteit) .
Je kan de Nederlandse nationaliteit hebben en toch allochtoon zijn.
Ik vermoed dat daar de verwarring mee te maken heeft.

Maar Christina je valt onder het begrip allochtoon (volgens de definitie 1971) en je kinderen ook.
Overigens verandert het begrip allochtoon, men heeft tegenwoordig Indonesië en Japan (geboren in Japan uit Nederlandse ouders gedurende 1942-1945) ook benoemd tot autochtoon, dus nu ben je opeens Autochtoon geworden en je kinderen ook. (sinds 1998).
Lekker verwarrend eigenlijk !

In 2008 heeft de minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin geprobeerd om het woord Allochtoon af te schaffen, maar dit haalde geen Kamermeerderheid.

Overigens is vrijwel het gehele koninklijke huis allochtoon, behalve de kinderen van Prinses Laurentien en Prins Constantijn (hij is wel allochtoon), omdat beiden zijn in Nederland geboren en de kinderen van Prinses Mabel en Prins Johan Friso (ook hij is allochtoon).
De rest is allochtoon! Ook dus Prinses Amalia en haar zusjes! Als Amalia trouwt met iemand die in Nederland is geboren, dan pas is dat kind een autochtoon !

Overigens verwacht ik dat de begrippen autochtoon en allochtoon wel gaan veranderen.
In de spreektaal bedoelt men met allochtoon niet de mensen die uit Nederlands Indië of Indonesië kwamen, maar men bedoelt daar juist de (meestal) Islamistische mensen mee, ongeacht ze wel of geen Nederlands paspoort hebben.
Misschien verdwijnen deze woorden wel op den duur of krijgen ze weer een andere betekenis, net als het door de eeuwen heen steeds weer een andere betekenis kregen.
Wie zal het zeggen?

Ik zou me er niet druk over maken en zeker niet bij die forum.

Beste Agnes,

Wie heeft dit woord verzonnen? Onbekend zie bovenstaand eeuwenoud begrip.

In 1971 heeft de sociologe Hilda Verwey-Jonker in een rapport voor het Nederlandse ministerie van Cultuur, Recreatie en Maatschappelijk Werk (CRM), ter vervanging van het tot dan toe gangbare woord immigrant het woord Allochtoon geïntroduceerd. Hilda is in 2004 op 96 jarige leeftijd overleden.

Kortom, WIJ, ik bedoel alle Indo's en/of Indische mensen zijn gewoon autochtonen !

Groetjes,
Hans
Beste mensen,

ik heb het niet bedacht!
Is de Nederlandse regeringen die met deze definitie alle schulden, vorderingen en claims van ons op de Nederlandse regering onder het tapijt wilt vegen. Daarom is het verdrag van de overdracht in in1949 essentieel,

Wij zijn autotochton(ER) dan het Koninkelijk Huis, met alle respect.
Of misschien om toch die claims te verzilveren moeten wij allochtoon zijn, die krijgen immers de paradijs in Holland, en ook nog voor gezinsleden die niet in Nederland wonen; is het iedere maand "Jackpot:.

Wie bekommert zich over de Indo's in Indonesie?

Selamat Siang Ferry

774

RSS

ADVERTENTIE.

ICM PRIVACYVERKLARING

Lees onze ICM algemene voorwaarden   -- >Hier

KVK - nummer 72173122

Schrijf U vandaag nog in 

Ook kunt het inschrijfformulier aanvragen info@icm-online.nl of direct via deze site inschrijven
U bent € 50 verschuldigd als deelnemer ACTW66, en U heeft 1 jaar gratis een ICM Abonnement en toegang tot ons Video-kanaal, het  enige Indisch Kanaal !  

Steun ACTW66 ! 

Uw donatie  kan U storten op Rabo rekening NL41 RABO 03977255 07   ten name van F.Schwab / ICM Online onder vermelding van donatie Traktaat van Wassenaar.

Advertenties

De lente breekt aan, wat dacht U van uw tuin in bamboo design? 

https://bamboedesign.nl/

Het boek "Rapport traktaat van Wassenaar" €  50 exclusief verzendkosten, donaties boven € 50 ontvangen het boek kosteloos. Deelnemers  die zich inschrijven voor ACTW66 kosteloos. Boek wordt vrijgegeven nadat deze aan het nieuwe kabinet is overhandigd

www.calbona.nl

Graag bestel ik het ICM Jaarboek "Toegang tot de Indische Wereld"  prijs 19,95 exclusief  verzendkosten € 3,95  Bestellen

hier !  

Velen lezen nu al mijn pas uitgebrachte boek "Voorbode van het turbulente Millennium" .................

INDISCHE NEDERLANDER AAN HET WOORD. ===>>> 

Zie verder Hier 

ICM/MSN de geschiedenis van de Indische  een digitale guerrilla

kik hier on te downloaden

http://www.diasporaindonesia.org/

=Onderzoekrapport naar tegoeden

particuliere bank en - levensverzekering van Nederlanders in Indie 1940 -1958

klik HIER

========================

Rapport

Diaspora Dispatch Memorizer for prime Minister Mark Rutte 

Download EJOS Newsletter

HIER / HERE

Recensie “door de ogen van het kind”  De vader van een bekende schrijver overleefde het jappenkamp door op zijn tellen te passen en door de macht van het getal de macht over zijn leven in eigen hand te houden (Adriaan van Dis, Indische Duinen). 

Leo Blokhuis schrijft boek over Indo-Rock De bekende popmuziekhistoricus Leo Blokhuis (onder andere bekend als deskundige en DJ van de “Top 1000 Aller Tijden” die aan het eind van ieder jaar op TV te zien is) is momenteel druk bezig met een standaardwerk over Indo-Rock.…  Doorgaan  

Buitenkampers Sinds de première heeft nu al ruim 5000 bezoekers getrokken Doorgaan

Farewell to the Indies (De Engelse vertaling van  het  boek "Weg uit Indië", verschenen in 2012) is nu op website  www.hansvervoort.nl 

gratis te downloaden als ePub, PDF-file, Kindle-file of Word-file

Of hier op ICM site downloaden HIER.

Het besluit om onderzoek naar dekolonisatie van Nederlands-Indiē uit eigen zak te betalen is een diplomatieke beslissing

Mijn levensverhaal - 5     door onze correspondent in Nieuw Zeeland, Adrian Lemmens  doorgaan

Column van Ellen Hauwert

Likeur met spekkoek smaak predikaat fine and excellent!   Doorgaan

Pasar Malam Selamat 

Datang in Holland - boek verkrijgbaar bij Amazon.met  vertaalde  Nederlandse artikelen - Engels Doorgaan  

www.prepaidunion.com

© 2018   Gemaakt door F.Schwab (ICM Editor).   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden